مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 06:152021-04-11دانش

بحرانی شدن جمع آوری فاضلاب در مازندران؟


شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین مشکلات مازندران در مسائل زیست محیطی، بحث فاضلاب باشد، موضوعی که به گفته مدیرکل محیط زیست مازندران، بیشتر مجتمع های رفاهی مسکونی مازندران سیستم جمع آوری فاضلاب ندارند.

- فاضلاب هایی که دارای عناصری بوده که اگر تصفیه نشود، برای محیط اطراف خطرناک است، آلودگی میکروبی و وجود آمونیاک از تصفیه نشدن فاضلاب خانگی محیط را آلوده می کند.

اما در این زمینه عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با اشاره به اینکه سطح آب های زیرزمینی آنقدر بالا نیامده که باعث افزایش آب های سطحی و در نهایت منجر به پس زدگی فاضلاب شود، با این موضوع مخالف است.

شهرام شریعتی در گفت وگو با ایسنا در این زمینه با اشاره به دلیل پس زدگی فاضلاب ها در شهرهای مازندران، اظهار کرد: وقتی می گوییم پس زدگی یعنی، منطقه مورد نظر به قدری از آب اشباع شده باشد که با حفر یک متر از زمین به آب برسد، درحالی که این امر در مازندران مشاهده نمی شود، در نتیجه این فرض که بالا آمدن آب های زیرزمینی باعث افزایش اب های سطحی شده است، اشتباه است.

وی تصریح کرد: پس زدگی فاضلاب را باید در شبکه فاضلاب های شهری که تحمل این حجم از آب را ندارند جستجو کرد، سطح آب های زیرزمینی در هیچ جای کشور مخصوصا در مازندران، گیلان و گلستان آنقدر بالا نیست که روان اب های سطحی و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحرانی شدن جمع آوری فاضلاب در مازندران؟

بحرانی شدن جمع آوری فاضلاب در مازندران؟