مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 05:452021-04-11سياسي

اصلاح روند مدیریت پسماند در پایتخت/ طرحی برای کاهش زباله گردی


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برای زیست پذیر ماندن پایتخت الزامی جز اصلاح روند مدیریت پسماند نیست، گفت: دستاورد طرح جامع مدیریت پسماند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، صحن امروز شورای شهر سیدآرش حسینی میلانی در نطق پیش از دستور خود درباره موضوع پسماند در پایتخت گفت: امروز لایحه طرح  جامع مدیریت پسماند در صحن شورا بررسی می شود و ریل گذاری جدیدی را در یکی از مهمترین حوزه های خدمات مدیریت شهری خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر سرانه تولید پسماند در تهران 764 گرم در روز است که 492 گرم مربوط به پسماند خانگی و 272 گرم مربوط به پسماند غیرخانگی است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس نمونه گیری های انجام شده در مبدأ جمع آوری پسماند 58  درصد پسماندهای خانگی غذایی بوده و 34 درصد پسماند خشک ارزشمند و 8 درصد آن غیرارزشمند است که ترکیب پسماند خشک ارزشمند شامل پلاستیک، مقوا، کارتن، فلزات، شیشه و نان است.

وی با بیان اینکه یکی از کلیدی ترین راهبردها برای اجرای موثر در ریل گذاری جدید مدیریت پسماند، یکپارچگی سازمانی و جلوگیری از جزیره ای عمل کردن فعالیت ها است، عنوان کرد: باید سازمان مدیریت پسماند متولی همه خدمات جمع آوری پسماند، دفن، پردازش و بازیافت آن باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح روند مدیریت پسماند در پایتخت/ طرحی برای کاهش زباله گردی

اصلاح روند مدیریت پسماند در پایتخت/ طرحی برای کاهش زباله گردی