مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 05:452021-04-11سياسي

«شاخص های راستی آزمایی واقعی رفع تحریم ها» منتشر شد


مرکز پژوهش های مجلس، در گزارشی «شاخص های راستی آزمایی واقعی رفع تحریم ها» را منتشر و با رفع صِرف حقوقی تحریم ها مخالفت کرد.

- مرکز پژوهش های مجلس، در گزارشی شاخص های راستی آزمایی واقعی رفع تحریم ها را منتشر و با رفع صِرف حقوقی تحریم ها مخالفت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرکز پژوهش های مجلس گزارشی در مورد الزامات و شاخص های راستی آزمایی واقعی رفع تحریم ها در دستیابی به منافع اقتصادی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

این گزارش تاکید دارد، در شرایط حاضر، کاربست رویکرد حقوقی صِرف به مقوله رفع تحریم ها و راستی آزمایی مبتنی بر آن خطایی راهبردی است و اساساً این رویکرد، منافع اقتصادی خاصی برای اقتصاد ایران فراهم نخواهد کرد.

در مقابل، پیشنهاد اکید آن است که رویکرد راستی آزمایی واقعی مبتنی بر شاخص های سنجش پذیر در دستور کار کشور قرار گیرد.

اتخاذ این رویکرد، تطابق صد درصدی با سیاست قطعی حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران در موضوع برجام و مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران دارد.

دلیل اصرار بر اتخاذ این رویکرد این است که با توجه به تجربه دوره برجام و پس از آن، عدم اراده جدی ایالت متحده در رفع تحریم ها و استفاده از ابزارهای مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی در راستای جلوگیری از انتفاع ایران از ناحیه رفع تحریم ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شاخص های راستی آزمایی واقعی رفع تحریم ها» منتشر شد

«شاخص های راستی آزمایی واقعی رفع تحریم ها» منتشر شد