موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 05:262021-04-11فرهنگي

اعلام برندگان «جایزه قلم آمریکا 2021»


فهرست برندگان پنجاه وهشتمین دوره از جوایز قلم آمریکا اعلام شد و راس گی شاعر رنگین پوست آمریکایی جایزه بزرگ این دوره را از آن خود کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از تارنمای رسمی انجمن قلم آمریکا (PEN)، جایزه قلم آمریکا که از سال 1963 میلادی هر ساله به معرفی نویسندگان بااستعداد و باتجربه معاصر که تأثیر ماندگاری بر ادبیات آمریکا داشتند، می پردازد امسال نیز در مجموع 380 هزار دلار جایزه به بیش از 40 نویسنده، مترجم، شاعر، ویراستار و روزنامه نگار منتخب اهدا کرد.

کتاب نظاره کردن (Be Holding) اثر راس گی شاعر رنگین‎ پوست آمریکایی جایزه 75 هزار دلاری جین استاین را از آن خود کرد و به عنوان بهترین کتاب سال این دوره از جایزه قلم آمریکا انتخاب شد.

جایزه جین استاین هر ساله به اثری که مرزهای فرم را جابه جا کرده و پتانسیل تبدیل به یک اثر ماندگار را داشته باشد، اهدا می شود و می توان آن را معادل جایزه بهترین کتاب سال در نظر گرفت.

جایزه کتاب آزاد که به بهترین اثر از بین آثار نویسندگان رنگین پوست اعطا می شود نیز امسال به کتاب وراث (Inheritors) از آساکو سریزاوا نویسنده ژاپنی الاصل رسید.

اخبار تکمیلی از شکست (Further News of Defeat) نوشته مایکل اکس وانگ، جایزه 25 هزار دلاری رابرت بینگهام برای اولین مجموعه داستان کوتاه یک نویسنده را برد و جایزه همینگوی برای بهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام برندگان «جایزه قلم آمریکا 2021»

اعلام برندگان «جایزه قلم آمریکا 2021»