مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 04:322021-04-11اقتصادي

کشاورزان کربال بیش از حقابه کشت کردند


معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس در خصوص اعتراض کشاورزان بخش کربال شهرستان خرامه به کمبود آب برای آبیاری مزارع شان، اعلام کرد که کشاورزان این منطقه سطحی بیش از حقابه پیش بینی شده را زیر کشت برده اند.

- کریمی مزیدی در گفت و گو با ایسنا در واکنش به انتشار فیلمی از اعتراض جمعی از کشاورزان بخش کربال خرامه به میزان سهمیه آب رهاسازی شده از سد درودزن در شبکه های اجتماعی گفت: با توجه به بارندگی های چند سال اخیر، کشاورزان منطقه کربال در شهرستان خرامه، سه برابر حقابه در نظر گرفته شده برای آنان از سد درودزن، کشت کرده اند.

کریمی مزیدی ادامه داد: کارگروه آب و کشاورزی استان فارس، با در نظر گرفتن میزان آب موجود در سد درودزن و وسعت اراضی حقابه بر زیر دستی این سد، میزان 190 میلیون مترمکعب آب برای مصرف کشاورزی مصوب کرد که این میزان طی 2 مرحله رهاسازی شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مرحله اول رهاسازی 110 میلیون مترمکعب آب پیش بینی شده بود که از 5 فروردین کار آغاز شده و همچنان در حال انجام است و در مرحله دوم هم 80 میلیون مترمکعب آب رهاسازی می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس ادامه داد: در مرحله اول و از 5 فروردین تاکنون 35 میلیون مترمکعب در رودخانه برای مصارف شهرستان های زرقان و خرامه و 50 میلیون مترمکعب برای اراضی مرودش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان کربال بیش از حقابه کشت کردند

کشاورزان کربال بیش از حقابه کشت کردند