مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 17:302021-04-10اقتصادي

توافقنامه ایران و چین مبتنی بر تحریم شکنی است


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطق توافقنامه ایران و چین بیشتر مبتنی بر تحریم شکنی است تا دشمنان به ناکارآمدی سیاست فشار حداکثری خود پی ببرند.

- مهدی طغیانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سه سال اخیر در اقتصاد ایران را می توان سخت ترین سال های اقتصادی کشور در این 30 سال دانست، اظهار داشت: تورم سال 1399 بدترین تورم بعد از سال 1374 بود و بیکاری و رشد اقتصاد منفی نیز بی سابقه بود که البته اصفهان نیز از این تکانه های اقتصادی بی نصیب نماند.

30 درصد فارغ التحصیلان اصفهان بیکار هستند وی ادامه داد: در حال حاضر بیکاری 30 درصدی فارغ التحصیلان در اصفهان گزارش شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در خصوص عوامل ایجاد وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور افزود: دشمنی بیرونی و سو مدیریت داخلی تشدیدکننده اوضاع اقتصادی کشور بوده است زیرا در سال 1397 با خروج ترامپ از برجام، سو مدیریت داخلی نیز آشکار شد که ریشه آن مدیریت ناصحیح منابع ارزی و شرطی کردن اقتصاد توسط مدیران ناکارآمد و خلق پول بانکی بود که نتیجه توأمان آن افزایش نرخ ارز و تورم بود.

وی با انتقاد از سیاست غلط ارز چهار هزار و 200 تومانی افزود: مدیران دولتی هنوز هم بر این رویه غلط اصرار دارند درحالی که هم منابع ارزی از بین می رود و هم مردم باقیمت های فراوان کالاهای اساسی خود را خر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافقنامه ایران و چین مبتنی بر تحریم شکنی است

توافقنامه ایران و چین مبتنی بر تحریم شکنی است