مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 13:052021-04-10سياسي

بخش خصوصی به دنبال تدوین یک سند جدید اقتصادی


رییس اتاق بازرگانی ایران می گوید که بخش خصوصی به منظور تحقق شعار سال، یک سند برای مشخص شدن راهکارهای لازم تدوین می کند.

- رییس اتاق بازرگانی ایران می گوید که بخش خصوصی به منظور تحقق شعار سال، یک سند برای مشخص شدن راهکارهای لازم تدوین می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از آنکه مقام معظم رهبری در شعار سال 1400، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید را به عنوان اولویت اصلی اقتصاد کشور در سال جاری تعیین کردند، فعالان بخش خصوصی ضمن استقبال از تاکید مجدد بر حمایت از تولید اعلام کردند که باید دستگاه های دولتی و حاکمیتی به جای شعار، در عرصه عمل برای ایجاد تغییر در فضای اقتصادی کشور گام های عملی بردارند.

حالا غلامحسین شافعی – رییس اتاق بازرگانی ایران – گفته بخش خصوصی آماده است که به منظور اجرایی شدن شعار سال، یک سند اقتصادی جدید تدوین کند.

او گفته: مانع زدایی از تولید، صرفا به کاستن از انباشت قوانین خلاصه نمی شود و در جهت گشودن بندها از پای بخش خصوصی، نیاز به نهادی فراقوه ای خواهد بود که از درک مشترک همه ساختارهای متولی، شکل گرفته باشد.

اگرچه اصل 44 قانون اساسی، به درستی از جانب معظم له به عنوان انقلاب اقتصادی وصف شد اما آنچه در اجرای این قانون شاهدیم، عملکردی ضعیف و دون شأن آن است، چنانکه ارزیابی ها حکایت از آن دارند که سهم دولت برخلاف تاکیدات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش خصوصی به دنبال تدوین یک سند جدید اقتصادی

بخش خصوصی به دنبال تدوین یک سند جدید اقتصادی