مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 12:152021-04-10سياسي

اهدای بیش از 826 هزار اثر ارزشمند به کتابخانه آستان قدس رضوی


رییس اداره خدمات کتابداری سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای 826 هزار و 290 اثر ارزشمند در سال گذشته به کتابخانه آستان قدس رضوی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، عیسی اختری طوسی اظهار کرد: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگ ترین کتابخانه های جهان اسلام دارای آثار بسیار ارزشمندی از کتب خطی و قرآن های بسیار نفیس است که در نوع خود بی نظیر و از اعتبار و ارزش بالایی برخوردار هستند.

رییس اداره خدمات کتابداری سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: پس از شهادت امام رضا (ع)، دوستداران و ارادتمندان این امام رئوف(ع) برای زیارت ایشان به حرم مطهر می آمدند و این مسئله باعث می شد افرادی که دارای کتب خطی و قرآن های خطی بودند آن ها را وقف حرم امام هشتم(ع) کنند.

وی بابیان اینکه  در سال 327 هجری قمری قدیمی ترین جزوه قرآنی توسط کشواد بن املاس وقف این آستان مقدس شده است، یادآور شد: در سال های اخیر نیز بسیاری از ارادتمندان به ساحت مقدس رضوی با وقف مجموعه های مطالعاتی و فرهنگی خود باعث غنای این مجموعه شده اند.

اختری طوسی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی این آستان مقدس یکی از بزرگ ترین دریافت کنندگان کتاب های اهدایی در کشور است، افزود: در سال گذشته ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای بیش از 826 هزار اثر ارزشمند به کتابخانه آستان قدس رضوی

اهدای بیش از 826 هزار اثر ارزشمند به کتابخانه آستان قدس رضوی