مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 10:452021-04-10بين الملل

هم پیمانان منطقه ای سعدالحریری، مهم ترین موانع تشکیل دولت لبنان


کشورهای عربی که به طور سنتی همپیمان «سعدالحریری» محسوب می شوند، دیگر او را حمایت نمی کنند و مهم ترین مانع در مسیر تشکیل کابینه به شمار می روند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با گذشت نزدیک به شش ماه از انتخاب سعد الحریری به نخست وزیری و نبیه بری به طور واضح حامی سعدالحریری هستند.

به نوشته النشره، منابع عالی رتبه عربی گفته اند که از الحریری حمایت نمی کنند و مخالف وی نیز نیستند، اما همزمان گزینه دیگری را نیز نمی خواهند معرفی کنند.

طبق این گزارش، تشکیل دولت در لبنان تا زمانی که توافق منطقه، بین المللی و عربی صورت نگیرد، نهایی نخواهد شد.

از سوی دیگر منابع مطلع در لبنان به روزنامه البناء گفتند، بحران دولت [و تشکیل کابینه جدید] پیچیده است و گره اصلی مشکل نیز خارجی است.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع خود نوشت: گره اصلی، مخالفت شاهد انفجاری بزرگ و ویرانگر بود، بی دولت و از طریق دولت پیشبرد امور حساب دیاب اداره می شود.

دولت دیاب پس از این انفجار و افزایش فشارها، استعفا کرد و احزاب پارلمان لبنان هنوز برای تشکیل دولت جدید به توافق نرسیده اند.

بعد از حادثه بندر بیروت، سرانجام سعد الحریری رییس حزب تیار المستقبل و نخست وزیر پیشین لبنان، در بیست و دوم اکتبر 2020 (یکم آبان ماه 1399) به عنوان مأمور تشکیل دولت جدید لبنان انتخاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم پیمانان منطقه ای سعدالحریری، مهم ترین موانع تشکیل دولت لبنان

هم پیمانان منطقه ای سعدالحریری، مهم ترین موانع تشکیل دولت لبنان