مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 08:352021-04-10پزشكي

تکذیب وجود مواد سمی و سرطان زا در پارچه های مصرفی ماسک های جراحی


روابط عمومی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی پزشکی سازمان غذا و دارو مباحثی مربوط به وجود مواد سمی و کبالت و فرمالدیید و مواد سرطانزا در پارچه های مصرفی ماسک های جراحی آبی رنگ را تکذیب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روابط عمومی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا دارو تاکید کرد: پیرو انتشار اخباری در خصوص کشف مواد شیمیایی سمی در برخی ماسک ها و هم چنین وجود کبالت در ماسک های جراحی آبی به اطلاع می رساند ماسک های پزشکی از سه لایه تشکیل شده است لایه اول و سوم اسپاندباند و لایه وسط ملت بلون است.

پارچه اسپاند باند جزو پارچه های بی بافت بوده که هیچ گونه مواد سمی و فرمالدیید در ساخت آن استفاده نمی شود و رنگ های آبی بر پایه پلی پروپیلن مورد استفاده در تولید پارچه آبی رنگ، که همه فاقد مواد سرطانزا و سمی هستند است.

لازم بذکر است که متن منتشر شده توسط روزنامه خارجی Ecotextlie News نه تنها هیچ گونه اشاره ای به رنگ آبی و یا وجود کبالت در آن نشده بلکه صرفا به دغدغه برخی کارشناسان خبره در خصوص استفاده طولانی مدت از ماسک ها پرداخته است و ظاهرا در ترجمه متن دچار تغییراتی شده است.

این نکته نیز شایان ذکر است که عملکرد ماسک های تولید شده در داخل کشور توسط آزمایشگاه های مورد تایید سازمان غذا و دارو مورد آزمون قرار گرفته و حساسیت زایی و کیفیت آن براساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکذیب وجود مواد سمی و سرطان زا در پارچه های مصرفی ماسک های جراحی

تکذیب وجود مواد سمی و سرطان زا در پارچه های مصرفی ماسک های جراحی