مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 07:452021-04-10اقتصادي

ستاد زیست فناوری از 5 پروژه ملی احیای باغ ها حمایت می کند


ستاد توسعه زیست فناوری اعلام کرد 5 پروژه ملی احیای باغ ها اجرایی می شوند که عددی حدود 220 میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور خواهند داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طبق آمار ارائه شده توسط معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی سالانه حدود 50 میلیون اصله انواع نهال مثمر در کشور مصرف می شود که از این تعداد، حدود 4 میلیون اصله نهال با استفاده از تکنیک کشت بافت تولید می شوند.

همین آمارها نیز گواهی می دهند که بخش عمده ای از باغات کشور از لحاظ آرایش احداث، نوع ارقام باغی و مدیریت باغ به صورت کاملاً سنتی و غیر علمی کشت می شوند.

اما ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می کند تا با کمک روش کشت بافتی، تولید نهال و احیای باغات کشور را بهینه سازی کند.

در همین راستا ستاد توسعه زیست فناوری از 5 پروژه ملی در این زمینه حمایت کرده است.

تولید نهال میوه های دانه دار تولید نهال میوه های دانه دار مانند سیب، گلابی و به یکی از برنامه های ستاد برای تولید نهال کشت بافتی و احیای باغات در کشور است.

بر اساس برنامه ریزی 4 ساله ستاد و با کمک شرکت های دانش بنیان قرار است 3 پروژه با ارزش افزوده 28 میلیون دلاری در کشور اجرایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ستاد زیست فناوری از 5 پروژه ملی احیای باغ ها حمایت می کند

ستاد زیست فناوری از 5 پروژه ملی احیای باغ ها حمایت می کند