مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 07:252021-04-10پزشكي

دانشمندان اکنون می توانند ژن ها را خاموش و روشن کنند


به لطف دستیابی به یک موفقیت بزرگ در فناوری ویرایش ژن موسوم به کریسپر (CRISPR) اکنون تغییراتی که به وسیله این روش ایجاد می شود، کاملاً برگشت پذیر هستند.

- به لطف دستیابی به یک موفقیت بزرگ در فناوری ویرایش ژن موسوم به "کریسپر"(CRISPR) اکنون تغییراتی که به وسیله این روش ایجاد می شود، کاملاً برگشت پذیر هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، فناوری ویرایش ژن موسوم به کریسپر-کَس9 (CRISPR-Cas9) که در دهه گذشته انقلابی در مهندسی ژنتیک ایجاد کرده است، شامل برش رشته های دی ان ای است که این فرآیندی است که کنترل آن بسیار دشوار است و می تواند منجر به تغییرات ژنتیکی ناخواسته شود.

اکنون به لطف محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) و دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو (UCSF)، یک فناوری ویرایش ژن جدید به نام کریسپر آف (CRISPRoff) می تواند این رویه را تغییر دهد.

این روش که در مقاله ای در مجله Cell توضیح داده شده است، برخلاف روش سنتی، قابل برگشت است و تغییرات ایجاد شده حتی می تواند به سلول های بعدی منتقل شود.

این پروتیین ویرایشگر ژن غیر مخرب به عنوان یک سوییچ خاموش و روشن ساده برای ژن ها عمل می کند و بدون آسیب رساندن به ماده ژنتیکی سلول ها، مزایای روش کریسپر-کس9 را به طور گسترده فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان اکنون می توانند ژن ها را خاموش و روشن کنند

دانشمندان اکنون می توانند ژن ها را خاموش و روشن کنند