مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 07:052021-04-10بين الملل

نگرانی فرانسه از بازگشت داعش به عراق، سوریه و لبنان


وزیر دفاع فرانسه خانم فرانسوا پارلی در دیماه گذشته از تجدید حیات داعش اظهار نگرانی شدید کرد و گفت: فرانسه معتقد است داعش همچنان حضور دارد و حتی می توانیم بگوییم که داعش دوباره در سوریه و عراق در حال ظهور است.

- وزیر دفاع فرانسه خانم "فرانسوا پارلی" در دیماه گذشته از تجدید حیات داعش اظهار نگرانی شدید کرد و گفت: فرانسه معتقد است داعش همچنان حضور دارد و حتی می توانیم بگوییم که داعش دوباره در سوریه و عراق در حال ظهور است.

وی ادامه داد: از زمان سقوط آخرین پناهگاه داعش در سوریه در منطقه باغوز ما شاهد قدرت گرفتن دوباره داعش در سوریه هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، باغوز، روستایی کوچک در شرق سوریه در نزدیکی البوکمال و روی خط مرزی عراق و سوریه است که پس از سقوط البوکمال و بازپس گیری آن توسط نیروهای هم پیمان با دولت سوریه، به مرکز استقرار داعشی ها تبدیل شد.

این روستا توسط نیروهای دمکراتیک کرد سوریه با حمایت نیروی هوایی آمریکا و آتش توپخانه نیروهای ائتلاف بین المللی علیه تروریسم آزاد شد و رسانه های غربی از آن به عنوان آخرین پایگاه متشکل نیروهای داعش در سوریه یاد می کنند.

برخی آمارها حاکی از آن است که از زمان سقوط باغوز در مارس 2019 تاکنون بیش از 1200 از نیروهای مردمی و ارتش سوریه توسط داعش کشته شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی فرانسه از بازگشت داعش به عراق، سوریه و لبنان

نگرانی فرانسه از بازگشت داعش به عراق، سوریه و لبنان