مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 06:552021-04-10پزشكي

ماسک های آبی مواد سمی و سرطانزا ندارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرو انتشار اخباری در خصوص کشف مواد شیمیایی سمی در برخی ماسک ها و همچنین وجود کبالت در ماسک های جراحی آبی، - سازمان غذا و دارو اعلام کرد: وجود مواد سمی، کبالت، فرمالدیید و مواد سرطانزا در پارچه های مصرفی ماسک های جراحی آبی صحت ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرو انتشار اخباری در خصوص کشف مواد شیمیایی سمی در برخی ماسک ها و همچنین وجود کبالت در ماسک های جراحی آبی، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: ماسک های پزشکی از سه لایه تشکیل شده است، لایه اول و سوم اسپاندباند و لایه وسط ملت بلون است.

بر این اساس، پارچه اسپاند باند جزو پارچه های بی بافت بوده که هیچ گونه مواد سمی و فرمالدیید در ساخت آن استفاده نمی شود و رنگ های آبی بر پایه پلی پروپیلن مورد استفاده در تولید پارچه آبی رنگ، همه فاقد مواد سرطانزا و سمی هستند.

سازمان غذا و دارو افزود: ماسک های تولید شده در کشور در آزمایشگاه های مورد تایید آزمایش می شود.

حساسیت زایی و کیفیت آن ها براساس استاندارد ها و ضوابط بررسی می شود و کاملا ایمن هستند.

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا دارو تاکید کرد: متن منتشر شده توسط روزنامه خارجی Ecotextlie News نه تنها هیچ گونه اشاره ای به رنگ آبی یا وجود کبالت نکرده بل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک های آبی مواد سمی و سرطانزا ندارند

ماسک های آبی مواد سمی و سرطانزا ندارند