مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 06:402021-04-10پزشكي

علت تغییر رنگ دندان ها چیست؟


این روزها یکی از علل سرازیر شدن مردم به ویژه جنس مونث به مطب های دندانپزشکی تغییر رنگ  دندان ها است.

- ایسنا/همدان یک جراح و دندانپزشک در همدان گفت: این روزها یکی از علل سرازیر شدن مردم به ویژه جنس مونث به مطب های دندانپزشکی تغییر رنگ  دندان ها است.

دکتر هادی شفق در گفت و گو با ایسنا، تبیین کرد: عطش این مطالبه آنقدر بالاست که گاهی بیماران ترجیح می دهند از درمان اساسی دندان های خلفی(آسیاب) که نیاز به عصب کشی یا پوسیدگی دارند، صرف نظر کرده و هزینه آن را برای رنگ زدایی و زیبایی دندان های قدامی(ردیف جلو) مصرف کنند.

وی تغییر رنگ دندان ها را سطحی و عمقی و منشأ آن را خارجی و داخلی اعلام کرد و افزود: بهداشت ضعیف دهان و دندان، میکروب رنگ زا در حفره دهان، جرم، خدمات دندانپزشکی ناقص و غیراستاندارد، مصرف سیگار و دیگر فرآورده های مشابه، بعضی از مواد غذایی رنگ دانه دار مثل چایی و قهوه، بعضی از داروها که به شکل قطره، شربت یا دهانشویه استفاده می شود مثل قطره آهن در کودکان و دهانشویه کلر هگزدین و استفاده نابجا از پودرهای سفیدکننده مثل نمک، زغال، زردچوبه و جوش شیرین برخی علل ایجاد تغییر در دندان ها هستند.

این دندانپزشک در ادامه تصریح کرد: سطوح دندان هایی که دارای خلل و حفره های کوچک هستند، باعث خش دار شدن سطوح دندان شده و محیط را مساعد برای لا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت تغییر رنگ دندان ها چیست؟

علت تغییر رنگ دندان ها چیست؟