مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 06:152021-04-10سياسي

تخلف 20 ماهه رییس جمهور در تعلیق اجرای قانون تمرکز پایان می یابد؟+ویدئو


با توجه به تصویب شدن گزارش ماده 234 درباره مصوبه تعلیق اجرای قانون تمرکز در مجلس و همچنین گذشت حدود دو ماه از پایان مهلت 18 ماهه این مصوبه و مخالفت شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای تمدید آن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در موقت تعلیق شد.

تعلیق این قانون، منجر به ایجاد نابسامانی های عمیق و گسترده در بازار محصولات و نهاده های کشاورزی شد.

نهایتا گروهی از نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به نقض این قانون توسط دولت اعتراض کرده و با مطرح کردن ماده 234 قانون آیین نامه داخلی مجلس در 25 تیرماه 1399 خواستار پیگیری اجرای این قانون از سوی قوه قضاییه شدند.

کمیسیون کشاورزی مجلس در تاریخ 23 شهریور 1399 پس از بررسی ماده 234 و تایید سرپیچی دولت از وظایف مقرره، عودت اختیارات مندرج در قانون تمرکز به وزارت جهادکشاورزی را تصویب کرد و این ماده را برای رای گیری در صحن علنی به هیئت رییسه مجلس ارجاع داد.

پس از تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب در سخنرانی 13 آبان پارسال و همچنین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در تاریخ 4 آذر درباره رسیدگی به وضع بازارهای محصولات کشاورزی و مواد غذایی و معیشت مردم و تاکید مجدد بر وجود راهکار برای ساماندهی به بازار، کارشناسان و نمایندگان مجلس خواستار پیگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلف 20 ماهه رییس جمهور در تعلیق اجرای قانون تمرکز پایان می یابد؟+ویدئو

تخلف 20 ماهه رییس جمهور در تعلیق اجرای قانون تمرکز پایان می یابد؟+ویدئو