مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 05:302021-04-10اقتصادي

شخم 75 درصدی شالیزارهای گیلان/ 2200 تن بذرگواهی شده توزیع شد


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به شخم 75 درصدی شالیزارهای استان، گفت: 2 هزار و 200 تن بذر گواهی شده نیز در میان کشاورزان توزیع شده است.

- سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت آماده سازی اراضی شالیزاری استان گیلان برای کشت برنج، اظهار کرد: تاکنون بیش از 75 درصد شالیزارهای استان گیلان شخم زمستانه و یا شخم اول را انجام داده اند.

وی با تأکید بر اینکه شالیکاران برنامه های خود را برای خزانه گیری و آغاز نشا بر اساس تقویم زراعی انجام دهند، افزود: گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که در حال حاضر بیش از 178 هزار هکتار از این اراضی شخم اول را انجام داده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به توزیع دو هزار و 200 تن بذر گواهی شده برنج در میان شالیکاران، گفت: بیش از 36 هزار تن کود شیمیایی نیز برای عملکرد بهتر در تولید برنج در میان کشاورزان گیلانی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین نکاتی که کشاورزان باید در این مورد باید به آن توجه کنند استفاده متناسب از کودهای شیمیایی است، ادامه داد: بر اساس تقویم زراعی خزانه گیری برنج در استان گیلان از شش روز پیش آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شخم 75 درصدی شالیزارهای گیلان/ 2200 تن بذرگواهی شده توزیع شد

شخم 75 درصدی شالیزارهای گیلان/ 2200 تن بذرگواهی شده توزیع شد