مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 05:252021-04-10بين الملل

پیشنهاد جدید ریاض به صنعاء برای فرار از شکست در مأرب یمن


پس از ناموفق بودن طرح فرستاده های آمریکا و سازمان ملل برای برقراری آتش بس در یمن بویژه در استان مأرب، منابع خبری گزارش دادند که فرستاده سوئد طرحی مبتنی بر توافق استکهلم برای آتش بس در مأرب ارائه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با آنکه ، امروز (شنبه)، در گزارشی خبر داد که پس از ناموفق بودن مذاکرات اخیر میان هیأت مذاکره کننده صنعاء و فرستاده های آمریکا و سازمان ملل در امور یمن که در مسقط پایتخت عمان برگزار شد، پیتر سمن بای فرستاده سوئد در امور یمن، پریروز، وارد شهر مأرب شده و ابتکار جدیدی را ارائه کرده است که این ابتکار برخی از بندهای خود را از طرح پاییز سال گذشته مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن الهام گرفته است، طرحی که ائتلاف سعودی-اماراتی حتی زحمت پاسخ به آن را نیز به خود نداد.

الاخبار می نویسد که هدف از طرح پیتر سمن بای آتش بس  در تمامی جبهه های استان مأرب برای اهدافی انسانی است تا در نتیجه این گام، تفاهم هایی مشابه تفاهم استکهلم متشکل از بندهای مربوط به امور انسانی، اقتصادی و نظامی شکل بگیرد.

طبق این گزارش، فرستاده سوئد، هفته گذشته، در عمان با هیأت مذاکره کننده انصارالله درباره این پیشنهاد بحث و گفت و گو کرده است؛ اما بر اساس اطلاعاتی که روزنامه الاخبار به آن دست پیدا کرده است، با توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد جدید ریاض به صنعاء برای فرار از شکست در مأرب یمن

پیشنهاد جدید ریاض به صنعاء برای فرار از شکست در مأرب یمن