مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 04:352021-04-10سياسي

خنامان رفسنجان، بهشتی در بن بست/میز خدمت چه خدمتی کرد؟


منطقه خنامان رفسنجان دارای هشت پارچه آبادی و بیش از 2 هزار نفر جمعیت مانند بهشتی در دل کویر واقع شده اما ظرفیت ها و قابلیت های این منطقه نادیده گرفته شده و اهالی آن همچنان در محرومیت به سر می برند.

- کرمان_خبرگزاری فارس؛ زهرا بمی: خنامان منطقه تاریخی و خوش آب و هوایی ست که در 60 کیلومتری مرکز شهر رفسنجان واقع شده، منطقه ای کوهستانی با هشت پارچه آبادی، بیش از 2 هزار نفر جمعیت و از توابع بخش مرکزی.

این روستا شهیدانی را هم تقدیم اسلام کرده که برکت روستا از وجود همین شهداست و خانواده های زیادی در طول دوران دفاع مقدس عزیزان خود را برای حضور در جبهه ها بدرقه کردند.

آب گوارای چشمه ساران منطقه از کوه های سر به فلک کشیده سرازیر شده و قنوات روستاها را پر می کند و در بین راه کشاورزان محصولات کشاورزی خود را به نوایی می رسانند.

خنامان دارای ظرفیت های دامپروری، کشاورزی و گردشگری است و با بناهای تاریخی چندصدساله ای که دارد چشم نوازی می کند اما ناگفته نماند که این بناها همه نیازمند مرمت هستند تا گردشگری را رونق ببخشند و همت مضاعفی از سوی میراث فرهنگی می طلبد.

طی چهار، پنج سال اخیر بارها و بارها به همراه مسؤولان به این منطقه سفر کردیم و پای درد و دل اهالی نشستیم، زمستان ها نفت و تابستان ها آب، این دو موضوع همیشه سر زبان مردم این منطقه جاری بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خنامان رفسنجان، بهشتی در بن بست/میز خدمت چه خدمتی کرد؟

خنامان رفسنجان، بهشتی در بن بست/میز خدمت چه خدمتی کرد؟