مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 04:252021-04-10سياسي

نماینده مجلس: محیط بانان در صورت مشاهده جرم می توانند از سلاح استفاده کنند


نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: محیط بانان در صورت ملاحظه جرم مشهود در جنگل ها و منابع طبیعی و درصورتی که تذکر و هشدار کارساز نبود می توانند از سلاح خود استفاده کنند.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شهادت دو محیط بان زنجانی، درباره ظرفیت های قانونی موجود برای حمایت از محیط بانان و شرایط استفاده از سلاح توسط این نیروی حفاظتی گفت: قانون حمایت قضایی و بیمه ای از مأموران یگان حفاظت محیط زیست تاکید دارد که محیط بانان در شرایط حساس می توانند از سلاح خود استفاده کنند، برای مثال در صورتی که در جنگل ها و منابع طبیعی جرم مشهودی ملاحظه کنند و در صورتی که تذکر و هشدار کارساز نبود می توانند از سلاح خود استفاده کنند، ولی اینگونه نیست که اجازه استفاده سلاح در منزل و خیابان را داشته باشند و یا بتوانند در این اماکن مسلح باشند، اما در محل مربوط به وظیفه خود می توانند از سلاح استفاده کنند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: این دو عزیز محیط بان که اخیرا به شهادت رسیدند را شهدای خدمت می دانیم و می دانیم که در راه وطن به شهادت رسیدند و یادشان را گرامی می داریم.

متن قانون حمایت قضایی و بیمه ای از مأموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بانی به شرح زیر است: ماده1ـ مأموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده مجلس: محیط بانان در صورت مشاهده جرم می توانند از سلاح استفاده کنند

نماینده مجلس: محیط بانان در صورت مشاهده جرم می توانند از سلاح استفاده کنند