مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 04:102021-04-10پزشكي

احساس غم 3 برابر ماندگارتر از شادی/ راهکارهایی برای شادکامی


متخصص رواندرمانی با اشاره به اینکه براساس یافته های محققان، احساس غم به طور متوسط 3 برابر ماندگارتر از شادی است، گفت: برای داشتن زندگی شادتر و دوری از غم، - محمد پارسا عزیزی، متخصص رواندرمانی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره راهکارهای درمانی مقابله با غم اظهارداشت: براساس تحقیقات و یافته های محققان و روان شناسان، احساس غم به شکل متوسط می تواند 120 ساعت ماندگار باشد این در حالی است که شادی حدود 36 ساعت ماندگار است.

وی تصریح کرد: احساس غم یک عکس العمل طبیعی در برابر ضربه های عاطفی، از دست دادن ها، ناملایمات دنیا، فقدان ها و نرسیدن ها است و با وجود اینکه یک احساس طبیعی و عادی محسوب می شود اما بسیار ماندگار تر از سایر احساسات است.

  این استادیار دانشگاه ادامه داد: برای داشتن زندگی شادتر و دوری از غم، باید برای زندگی روزمره و احساساتمان برنامه داشته باشیم، اگر برنامه زندگیتان را سرشار از احساسات خوب نکنید غم و ناراحتی وجود شما را کاملا فرا می گیرد.

متخصص رواندرمانی اظهار کرد: گاهی ممکن است شما در طول روز بدون هیچ دلیلی احساس غم و ناراحتی کنید و نتوانید برای این حس خود توجیهی پیدا کنید غافل از اینکه این احساس از قبل در  وجود شما ماندگار شده است، گاهی احساس غم مرتبط با یک علت بیرونی از قبیل طلاق، ورشکستگی، از دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احساس غم 3 برابر ماندگارتر از شادی/ راهکارهایی برای شادکامی

احساس غم 3 برابر ماندگارتر از شادی/ راهکارهایی برای شادکامی