مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 04:102021-04-10اقتصادي

طرحی که می تواند یک کشور عقب مانده را به توسعه یافته تبدیل می کند


«طرح شتابگر ملی» به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح های علمی کشور در سال 1387 به تصویب رسید و مقرر شد در مجموعه ای به نام «چشمه نور» در شمال قزوین اجرایی شود.

- ایسنا/قزوین طرح شتابگر ملی به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح های علمی کشور در سال 1387 به تصویب رسید و مقرر شد در مجموعه ای به نام چشمه نور در شمال قزوین اجرایی شود.

شتابگر ملی به عنوان یک آزمایشگاه بزرگ علمی با تمرکز بر روی پرتوهای سیکلوترون (پرتوهای نوری بسیار درخشنده) راه را برای اجرای تحقیقات رشته های مختلف هموار خواهد ساخت.

با این طرح ملی حوزه های مختلف مانند پزشکی، کشاورزی، داروسازی و صنعت توسعه پیدا خواهند کرد.

جواد رحیقی، مدیر سابق طرح چشمه نور ایران در دهمین همایش کاربران چشمه نور ایران که اردیبهشت 97 با حضور فعالان بین المللی و مسئولان کشوری و استانی در دانشکده علوم پایه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شده گفته بود: راه اندازی طرح عظیم چشمه نور ایران می تواند بسیاری از نیازهای کشور را در عرصه های مختلف تأمین کند لذا هدایت و کمک به مدیریت آن بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای انتخاب زمین مناسب جهت استقرار طرح چشمه نور ایران مطالعات گسترده‎ ای انجام شد و چندین محل پیشنهادی در استان های مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفت از جمله می توان به محلی در رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرحی که می تواند یک کشور عقب مانده را به توسعه یافته تبدیل می کند

طرحی که می تواند یک کشور عقب مانده را به توسعه یافته تبدیل می کند