مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 02:002021-04-09پزشكي

خطرات مصرف کورتون را جدی بگیرید/سیاه شدن سر استخوان ران


یک فوق تخصص جراحی لگن و مفصل ران، نسبت به بروز درد مفصل در افرادی که با مصرف کورتون به دنبال حجم عضلات هستند، هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رضا زندی با عنوان این مطلب که استخوان یک بافت زنده است و نیاز به تغذیه از راه خون دارد، افزود: قطع خونرسانی به استخوان منجر به مرگ سلول های سر استخوان و در نتیجه نکروز یا سیاه شدگی آن می شوند.

البته این طور نیست که این عارضه حتماً منجر به قطع اندام شود یا حتماً نیاز به تعویض مفصل باشد و در صورت تشخیص زودرس می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

رییس بیمارستان طالقانی گفت: هر عاملی که باعث اختلال در خونرسانی سر استخوان فمور یا ران شود، می تواند سبب ایجاد نکروز یا سیاه شدگی باشد.

وی از علل ایجاد نکروز سر استخوان به شکستگی لگن و در رفتگی مفصل ران اشاره کرد که سبب آسیب به رگ های خونی و اختلال در گردش خون به سر استخوان ران می شود.

زندی، استعمال مشروبات الکلی و دخانیات، مصرف طولانی مدت داروهای کورتیکواستروییدی یا کورتون، بیماری روماتیسم، حاملگی، غواصی طولانی مدت در عمق دریا را از دیگر علل ایجاد سیاه شدگی سر استخوان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه گروهی از افراد به دلیل لاغری و به منظور افزایش وزن و حجم آوردن عضلات در هنگام ورزش کردن، پودرهای حاوی مواد استروییدی و کورتون مصرف می کنند، افزود: این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات مصرف کورتون را جدی بگیرید/سیاه شدن سر استخوان ران

خطرات مصرف کورتون را جدی بگیرید/سیاه شدن سر استخوان ران