مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 فروردین 1400 ساعت 11:002021-04-09اجتماعي

پرندگان مهاجر در بوستان آزادگان


دریاچه بوستان آزادگان در منطقه 15 به رسم هرساله بهار میزبان پرندگان مهاجر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهردار منطقه 15 با اعلام اینکه هرساله با شروع فصل بهار دریاچه بوستان آزادگان میزبان پرندگان مهاجر و بومی می شود، گفت: به گفته کارشناسان این منطقه گونه های مهاجر همه ساله با سرد شدن هوا از عرض های شمالی تر مانند سیبری به عرض های جنوبی تر مانند ایران مهاجرت می کنند و تا پایان فصل سرما در منطقه حضور دارند و با گرم شدن هوا به عرض های شمالی بر می گردند.

محمدی افزود: بیشتر این پرندگان را کاکایی سرسیاه، کاکایی خزری، حواصیل خاکستری و اردک سرسبز تشکیل می دهند که به راحتی در سطح دریاچه آزادگان دیده می شوند.

شهردار منطقه 15 با اعلام اینکه این پرندگان زیبایی خاصی را به دریاچه آزادگان بخشیده و یکی از جاذبه های گردشگری و جذاب منطقه 15 در این فصل محسوب می شوند، ادامه داد: این پرنده ها از اواسط زمستان به این منطقه می آیند و پس از لانه گزینی و تخم گذاری در محدوده دریاچه آزادگان زندگی می کنند و در اواسط بهار این محدوده را ترک می کنند.

او با اشاره به وسعت 4 هکتاری دریاچه بوستان آزادگان گفت: این حجم آب از جاذبه های پرندگان مهاجر در فصل زمستان و بهار است و پرنده نگاران و عکاسان می توانند تا قبل از گرم شدن هوا با حضور در این دریاچه از آنها پرنده نگاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرندگان مهاجر در بوستان آزادگان

پرندگان مهاجر در بوستان آزادگان