مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 فروردین 1400 ساعت 06:252021-04-09اقتصادي

ایجاد رونق صنعتی در سواحل مکران با گازرسانی به چابهار


معاون وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون 12 هزار میلیارد تومان برای گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان هزینه شده است، تاکید کرد که گازرسانی به چابهار در سواحل مکران رونق صنعتی ایجاد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو مسئولان استانی برگزار شد، گفت: موضوع گازرسانی به سیستان و بلوچستان از ابتدای تشکیل دولت یازدهم به عنوان یکی از مسائل مورد توجه ریاست جمهوری و وزارت نفت مطرح شد در حالی که به دلیل فاصله طولانی آن از پارس جنوبی نسبت به انجام آن ناامیدی ها و اما و اگرهایی وجود داشت.

وی افزود: خط لوله هفتم سراسری هم با محوریت اینکه گاز از عسلویه برای صادرات به پاکستان بیاید اجرا شده بود اما هم موضوع پاکستان به دلایلی متوقف بود و هم اینکه گازرسانی در سیستان و بلوچستان مطرح نبود تا اینکه بحث گازرسانی به زاهدان دنبال شد و خوشبختانه در اسفندماه سال 1395 با حضور رییس جمهوری نخستین بخش خط لوله ایرانشهر به زاهدان به بهره برداری رسید، پیش از آن هم ایرانشهر هم به شبکه گاز متصل شده بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در مجموع در استان سیستان و بلوچستان به دلیل پهناوری 2 هزار خط لوله گاز طراحی و برنامه ریزی کرده ایم که مقدار زیادی است؛ 300 کیلومتر آن تا شهر زاهدان اجرا شده و 770 کیلومتر خطوط لوله در حال اجراست و توسعه در سه محور شمال (زاهدان و زابل)، جنوب (


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد رونق صنعتی در سواحل مکران با گازرسانی به چابهار

ایجاد رونق صنعتی در سواحل مکران با گازرسانی به چابهار