مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 فروردین 1400 ساعت 05:352021-04-09بين الملل

انتخابات ریاست جمهوری جیبوتی/ پیش بینی ها از پیروزی عمر گیله برای پنجمین بار


رای دهندگان در جیبوتی امروز (جمعه) در حالی پای صندوق های رای رفته اند که انتظار می رود رییس جمهوری این کشور برای بار پنجم بتواند پیروز شود و قدرت و حاکمیت 21 ساله خود را در این کشور مهم شاخ آفریقا تحکیم کند.

- رای دهندگان در جیبوتی امروز (جمعه) در حالی پای صندوق های رای رفته اند که انتظار می رود رییس جمهوری این کشور برای بار پنجم بتواند پیروز شود و قدرت و حاکمیت 21 ساله خود را در این کشور مهم شاخ آفریقا تحکیم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسماعیل عمر گیله، رییس جمهوری 73 ساله جیبوتی یکی از رهبران افریقایی است که مدت هاست در مسند قدرتع نشسته است.

او جای حسن گوله آپتیدون عمویش را گرفت که جیبوتی را در مسیر استقلال از فرانسه در 1977 رهبری کرد.

تحلیلگران می گویند، گیله تنها یک رقیب دارد که زکریا اسماعیل فراح است و مابقی اپوزیسیون ضعیف و متفرق نیز انتخابات را بایکوت کرده اند.

یک کارشناس مسائل سیاسی در اندیشکده چاتهام هوآس می گوید: رییس جمهوری جیبوتی به راحتی می تواند برای بار پنجم پیروز انتخابات شود اما این انتخابات از دید بسیاری از مردم جیبوتی آزاد و عادلانه نیست.

قانون اساسی این کشور در سال 2010 با هدف از حذف محدودیت در مدت زمان ریاست جمهوری تغییر کرد اگرچه محدودیت سنی 75 سال در آن لحاظ شد به این ترتیب، پنجمین دوره ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات ریاست جمهوری جیبوتی/ پیش بینی ها از پیروزی عمر گیله برای پنجمین بار

انتخابات ریاست جمهوری جیبوتی/ پیش بینی ها از پیروزی عمر گیله برای پنجمین بار