مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 ساعت 09:502021-04-08اجتماعي

فعالیت 7 مرکز اوتیسم در آذربایجان شرقی


مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از فعالیت هفت مرکز اوتیسم در استان خبر داد و گفت: پنج مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی نیز در شهرستان های تبریز و عجب شیر با ظرفیت 220 نفر به آموزش و توانبخشی و غربالگری کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم می پردازند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از فعالیت هفت مرکز اوتیسم در استان خبر داد و گفت: پنج مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی نیز در شهرستان های تبریز و عجب شیر با ظرفیت 220 نفر به آموزش و توانبخشی و غربالگری کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم می پردازند.

فرگل صحاف در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: یک مرکز پیش حرفه ای و حرفه آموزی بالای 14 سال و یک مرکز اقامت موقت در شهر تبریز جهت آموزش و نگهداری افراد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد : اوتیسم نوعی اختلال پیچیده و چندوجهی رشد و شکل گیری سیستم عصبی است که پردازش اطلاعات و ادراک را مختل کرده و بر شکل گیری تعامل اجتماعی ، ارتباط و رفتارهای انسانی اثر می گذارد.

وی ادامه داد: علائم بارز اوتیسم از 1.

5 سالگی شروع و قابل تشخیص است و اصلی ترین این علائم، عدم برقراری ارتباط چشمی، تاخیر در صحبت کردن، عدم برقراری ارتباط اجتماعی و گریز از جمع و انجام کارهای تکرای بوده که نیازمند همراهی بیشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 7 مرکز اوتیسم در آذربایجان شرقی

فعالیت 7 مرکز اوتیسم در آذربایجان شرقی