مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 ساعت 06:252021-04-08سياسي

دوره آموزشی 360 دقیقه با نیکولو ماکیاولی برگزار می شود


به همت مدرسه جیوگی دوره آموزشی 360 دقیقه با نیکولو ماکیاولی با تدریس علی علیزاده در روزهای20 تا 22 فروردین ماه در فضای مجازی برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نام ماکیاولی هم در بین عوام و هم نخبگان با حفظ قدرت به هر قیمت گره خورده است و بیراه نیست اگر بگویم او بدنام ترین متفکر تاریخ است، چنان بدنام که ماکیاولیسم قرن هاست یک دشنام در عالم سیاست است.

گویی هر جا هدف قرار است وسیله را توجیه کند، اسم ماکیاولی به اذهان می آید.

این در حالیست که ماکیاولی را باید بنیانگذار علم سیاست در غرب مدرن دانست و به صراحت گفت: بدون شناخت و خواندن ماکیاولی نمی توان درکی از چیستی حکومت و قدرت سیاسی جهان معاصر پیدا کرد.

اما دستاورد ماکیاولی چیست؟ او چگونه از فهم ما از سیاست و حکومت افسانه زدایی می کند؟ ماکیاولی به ما چه چیزی درباره ساز و کارهای تشکیل یک نظام حکومتی و حفظ آن نظام می گوید؟ و همین طور از ماکیاولی درباره دلایل زوال و فروپاشی نظام های سیاسی، دولت-ملت ها و امپراطوری ها چه چیزی یاد می گیریم؟ آیا نگاه ماکیاولی محصول دوره خاصی بود که در آن می زیست و متعلق به اروپای مسیحی بود یا متون او بعد از گذشت پانصد سال و به رغم پیچیده شدن ماهیت جوامع همچنان زنده است؟ و مهم تر از همه، ماکیاولی به ما ایرانیان در آستانه قرن جدید شمسی، چه عینکی برای تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوره آموزشی 360 دقیقه با نیکولو ماکیاولی برگزار می شود

دوره آموزشی 360 دقیقه با نیکولو ماکیاولی برگزار می شود