مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 ساعت 03:552021-04-08اقتصادي

ساماندهی پرورش دام در ابرکوه به روزانه 6 هزار مترمکعب آب نیاز دارد


مسئول امور دام و عشایر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: برای رسیدن ابرکوه به جایگاه مطلوب در بخش پرورش دام سنگین و تأمین شیر مورد نیاز واحدهای لبنی روزانه 5 الی 6 هزار مترمکعب آب نیاز است.

- جواد شمس در گفت وگو با خبرنگار فارس از ابرکوه، با اشاره به فعالیت سه واحد تولیدی لبنیاتی در این شهرستان، اظهار کرد: میزان تولید شیر روزانه در ابرکوه 70 تن است که حدود 40 تن از آن به مصرف سه واحد لبنی موجود می رسد؛ اما با راه اندازی واحد جدیدی که در خردادماه به بهره برداری می رسد این میزان تولید پاسخگوی حتی یک پنجم از نیاز شهرستان نیست.

وی افزود: واحد تولیدی که به زودی راه اندازی می شود به تنهایی ظرفیت 200 تن شیر در روز را دارد که برای پاسخگویی به این نیاز ضرورت ایجاد و توسعه واحدهای فعال گاو شیری به شدت احساس می شود.

مسئول امور دام و عشایر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: از سوی دیگر ایجاد و توسعه واحدهای دام سنگین تا جایی که این بخش به جایگاه مطلوب رسیده و پاسخگوی نیاز شهرستان باشد با مشکل بزرگ تأمین آب مواجه است.

به طوری که برنامه ریزی های انجام شده در سال 99 برای پنج سال آینده در این بخش نشان می دهد که روزانه به پنج الی شش هزار مترمکعب آب نیاز دارد.

مسئول امور دام و عشایر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: پیشنهاد می شود به منظور تأمین بخشی از این آب واحدهایی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی پرورش دام در ابرکوه به روزانه 6 هزار مترمکعب آب نیاز دارد

ساماندهی پرورش دام در ابرکوه به روزانه 6 هزار مترمکعب آب نیاز دارد