مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 21:252021-04-07حوادث

جزییات جدید از حادثه کشتی ایرانی ساویز


یکی از کارکنان این کشتی ساویز می گوید: روز قبل از حادثه یک فروند بالگرد ناشناس به مدت 5 تا 10 دقیقه به گشت زنی در اطراف کشتی ساویز پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس به نقل از نورنیوز روز سه شنبه هفدهم فروردین ماه کشتی ایرانی ساویز نزدیک سواحل جیبوتی در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت.

در این خصوص یکی از کارکنان این کشتی به خبرنگار  نورنیوز  گفت: روز قبل از حادثه یک فروند بالگرد ناشناس به مدت 5 تا 10 دقیقه به گشت زنی در اطراف کشتی ساویز پرداخت.

او افزود: روز حادثه نیز پس از گذشت حدود 4 ساعت از حمله به کشتی، از ساعت 10 تا 11 صبح به وقت محلی دو فروند شناور تندرو  ناشناس در نزدیکی کشتی به گشت زنی پرداختند.

کشتی غیر نظامی ساویز بر اساس اعلام قبلی رسمی و هماهنگی های انجام شده با سازمان بین المللی دریانوردی به عنوان نهاد مرجع، برای برقراری امنیت دریانوردی در مسیر خطوط کشتی رانی و مقابله با دزدان دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج عدن مستقر شده بود.

این کشتی عملا به عنوان ایستگاه پشتیبانی فنی و تدارکات ایران در دریای سرخ عمل می کرد و لذا مشخصات و ماموریت این کشتی قبلا به صورت رسمی به آن سازمان اعلام شده بود.

گمانه زنی های رسانه های خارجی در این خصوص، از همان ابتدا انگشت اتهام این حمله را متوجه رژیم صهیونیستی کرد که با توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات جدید از حادثه کشتی ایرانی ساویز

جزییات جدید از حادثه کشتی ایرانی ساویز