مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 11:252021-04-07پزشكي

ضد عفونی کردن سطوح با نانو مواد گیاهی در کمتر از 30 ثانیه


یک تیم فناور با استفاده از عصاره 8 گیاه موفق به دستیابی به مواد ضد عفونی کننده بر پایه آب و نانو شدند که در کمتر از 30 ثانیه سطوح را ضد عفونی می کند.

- نیما حق شناس، مدیر عامل یک شرکت فناور و دانش آموخته دکترای نانو فناوری دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس درباره محصول تولیدی این شرکت که جایگزین مناسبی برای الکل است گفت: برای اولین بار یک ضدعفونی کننده کاملا گیاهی ساخته شده که هیچ کدام از مواد پایه آن صنعتی نیست و می تواند انواع ویروس، باکتری و قارچ را کمتر از 30 ثانیه از بین ببرد.

وی ادامه داد: این محصول ساخته شده، یک نانوامولسیون روغن های گیاهی است که با استفاده از عصاره 8 گیاه دارویی بومی ایران تقویت شده است.

حق شناس با بیان اینکه در تولید این محصول از نانو روغن های گیاهی استفاده شده خاطرنشان کرد: این ترکیب محصول تولیدی را سازگار با پوست و ضد حساسیت می کند.

این فناور افزود: محصول نانوامولسیون گیاهی ضد عفونی کننده تحت نظر ستاد توسعه فناوری نانو تهیه شده و تأییدیه آن دریافت شده است؛ تولید این محصول حدود یک سال به طول انجامیده و تا سه ماه دیگر این محصول وارد بازار می شود.

حق شناس در پایان گفت: این نخستین بار در دنیا است که یک ماده ضد عفونی کننده بر پایه آب و نانو و کاملا گیاهی ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضد عفونی کردن سطوح با نانو مواد گیاهی در کمتر از 30 ثانیه

ضد عفونی کردن سطوح با نانو مواد گیاهی در کمتر از 30 ثانیه