مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 09:552021-04-07اقتصادي

نیاز 700میلیارد تومانی برای اتمام شبکه های آبیاری و غرب و شمالغرب


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به طرح ملی شبکه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی در غرب و شمالغرب کشور 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی مراد اکبری ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب و خاک آذربایجان غربی اظهار کرد: طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال 93 است باید در مجموع در 402 هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح حفظ امنیت غرب و شمال غرب کشور، ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار است.

اکبری ضمن برشمردن دیگر اهداف این طرح خاطر نشان کرد: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه این طرح در آذربایجان غربی در زمینی به مساحت 61 هزار و 570 هکتار با اعتباری بالغ بر 1,400 میلیارد تومان در دست اجراست، افزود: برای تکمیل و بهره برداری آن 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز 700میلیارد تومانی برای اتمام شبکه های آبیاری و غرب و شمالغرب

نیاز 700میلیارد تومانی برای اتمام شبکه های آبیاری و غرب و شمالغرب