مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 06:402021-04-07فناوري

توضیح فیسبوک درباره درز اطلاعات 530 میلیون کاربر


شرکت فیسبوک در واکنش به انتشار اخباری درخصوص نشر اطلاعات موجود در حساب کاربری بیش از 530 میلیون نفر توضیحاتی را ارائه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، فیسبوک اعلام کرد نشت اطلاعات که اخیرا گزارش آن منتشر شده است، ناشی از سوء استفاده از یک نقص در سال 2019 بوده و این شرکت پس از شناسایی کامل مشکل در آن زمان، رخنه را ترمیم کرده و راه را برای سوء استفاده بیشتر بسته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین و به نقل از رویترز، هفته گذشته وب سایت بیزنس اینسایدر گزارش داده بود که اطلاعات بالغ بر 530 میلیون کاربر از جمله شماره تلفن ها و سایر جزییات پروفایل های کاربری آنها در فیسبوک در یک پایگاه داده عمومی در دسترس قرار گرفته است.

فیسبوک در این خصوص می گوید: سوء استفاده کنندگان، این داده ها را پیش از سپتامبر سال 2019 و با نفوذ به پروفایل ها و با استفاده از یک آسیب پذیری در ابزار این رسانه اجتماعی به دست آورده اند.

این شرکت همچنین اضافه کرد که در آن زمان موضوع را شناسایی کرده و این ابزار را اصلاح کرده است.

شرکت فیسبوک در یک پست وبلاگی نوشت: در نتیجه اقدامی که انجام دادیم، اطمینان داریم که ایراد خاصی که به آنها اجازه داده این داده ها را در سال 2019 به دست آورند، دیگر وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح فیسبوک درباره درز اطلاعات 530 میلیون کاربر

توضیح فیسبوک درباره درز اطلاعات 530 میلیون کاربر