مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 06:102021-04-07سياسي

برنامه همکاری بین وزارتخانه های امور خارجه ایران و قزاقستان امضا شد


وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان امروز برنامه همکاری بین وزارتخانه های امور خارجه دو کشور را در نورسلطان امضا کردند.

-   این سند براساس روح مشارکت و همکاری بین دو کشور و با تمایل به تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط دوستانه، برادرانه و همسایگی بر اساس احترام متقابل، اعتماد و درک مشترک و همچنین اهمیت استمرار گفت وگوهای سازنده درخصوص روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به منظور دستیابی به فهم مشترک و گسترش همکاری های موجود و یافتن زمینه های جدید همکاری و رفع موانع احتمالی بر اساس اراده مثبت سیاسی و رویکرد جامع، هدفمند و درازمدت است.

همچنین در این سند بر منافع متقابل در توسعه همکاری ها در چارچوب منشور ملل متحد و هنجارهای شناخته شده بین المللی، با پایبندی بر ترتیبات قبلی فیمابین تأکید شده است.

تاکید بر اهمیت برگزاری مشورت های منظم در سطوح مختلف و در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بشردوستانه، محیط زیست، نظامی، امنیتی و فرهنگی از دیگر موارد قید شده در این سند است.

این تفاهمنامه شامل 15 بند است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، وزیر امور خارجه همچنین در نشست خبری مشترک با همتای قزاقستانی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات درباره ترسیم خط مبدا در خزر هر چه سریع تر به نتیجه برسد و از حضور قزاقستان در اینچه برون، بندرعباس و چابها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه همکاری بین وزارتخانه های امور خارجه ایران و قزاقستان امضا شد

برنامه همکاری بین وزارتخانه های امور خارجه ایران و قزاقستان امضا شد