موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 05:152021-04-07دانش

ایران و چین؛ توافق یا قرارداد؟


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سپهر قاسمی؛ در این تفاهم نامه (سند راهبردی ایران وچین)، که برخی به اشتباه از آن به عنوان قرارداد یاد کرده اند، - در سند راهبردی ایران و چین که برخی به اشتباه از آن به عنوان قرارداد یاد کرده اند، طرفین صرفا بر یک نقشه همه جانبه برای تحقق مشارکت جامع راهبردی و ارتقای عملی آن توافق کرده اند که تحقق هر بخشی از آن می تواند هر دو کشور را منتفع کند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، سپهر قاسمی؛ در این تفاهم نامه (سند راهبردی ایران وچین)، که برخی به اشتباه از آن به عنوان قرارداد یاد کرده اند، طرفین صرفا بر یک نقشه همه جانبــه بــرای تحقق مشــارکت جامع راهبــردی و ارتقای عملی آن توافق کرده اند که تحقق هر بخشی از آن می تواند هر دو کشور را منتفع کند.

برخلاف برخی از کشورها که تاریخ آنها پر از دخالت های ویرانگــر در امور ســایر کشورهاســت و بیــش از عمل اهل شعار هستند، چین و ایران فاقد چنین تاریخ ننگینی هستند.

در دوران کنونی که متاسفانه دولت اصرار به برجام دارد و خواهان روابط دوستانه با غرب است، منعقد کردن چنین توافقی می تواند بزرگترین خدمت به کشور باشد و کشور را از زیر فشار آزاد کند.

البته باید به این نکته اشاره داشت که انعقاد این توافق حکایت امروز و دیروز نیست؛ بلکه طی دیداری که در سال 1394 مقام معظم رهبری با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و چین؛ توافق یا قرارداد؟

ایران و چین؛ توافق یا قرارداد؟