مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 02:402021-04-06پزشكي

یک پژوهشگر: تکیه صرف به سموم شیمیایی عواقب ناگواری به همراه دارد


یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان گفت: این تصور ذهنی نادرست برخی کشاورزان که تنها راه کنترل آفات و بیماری های باغات و مزارع استفاده از سموم شیمیایی است، - ایسنا/گلستان یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان گفت: این تصور ذهنی نادرست برخی کشاورزان که تنها راه کنترل آفات و بیماری های باغات و مزارع استفاده از سموم شیمیایی است، مسلماً عواقب ناگواری به همراه خواهد داشت.

دکتر محبوبه شریفی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استفاده بی رویه از سموم شیمیایی موجب آلودگی آب، خاک، هوا و محیط زیست، از بین رفتن حشرات مفید در مزارع و باغات و در برخی موارد کاهش تنوع زیستی می شود.

وی، ایجاد مقاومت در آفات را دیگر پیامد بسیار مهم استفاده بی رویه از سموم شیمیایی دانست و افزود: استفاده بی رویه از سموم و ایجاد مقاومت در آفات باعث افزایش باقی مانده سموم بیش از حد مجاز در محصولات، افزایش هزینه تمام شده برای کشاورز و در خطر افتادن امنیت غذایی می شود.

این عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه در موضوعات کشاورزی نیز باید پیشگیری را غالب بر درمان در نظر بگیریم، تصریح کرد: یکی از ارکان اساسی کنترل آفات و بیماری ها در دنیا، موضوع پیشگیری و پیش آگاهی بهره برداران بوده و ابزارهای زیادی در این راستا تولید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک پژوهشگر: تکیه صرف به سموم شیمیایی عواقب ناگواری به همراه دارد

یک پژوهشگر: تکیه صرف به سموم شیمیایی عواقب ناگواری به همراه دارد