مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 16:052021-04-06اقتصادي

ایران تنها با یک رایزن اقتصادی در عراق فعالیت می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس مشهد، مرتضی هدایتی امروز در نشست خبری عصر صادرات کالا از ایران به عراق که در سالن همایش های هتل پردیسان مشهد، برگزار شد، ضمن بازشماری اشتراکات فرهنگی، سیاسی و مذهبی ملت ایران و عراق، اظهار کرد: با وجود تشابهات بسیار بین مردم عراق و ایران ولی روابط مستحکمی در زمینه اقتصاد بین دو کشور را شاهد نیستیم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: مردم عراق نسبت به محصولات ایرانی همان دیدی را دارند که ما نسبت به محصولات چین ی داریم.

وی افزود: متأسفانه یکسری از تاجرنماها و دلالان ایرانی که وارد بازار عراق شده اند با صادرات محصولات بی کیفیت ایرانی به عراق، یک دیدگاه منفی نسب به تولیدات ایرانی ایجاد کرده اند.

هدایتی تصریح کرد: بیشتر عراقی ها به راحتی به ایران می آیند و با تسلط و آشنایی که به زبان فارسی و غرب کشور دارند، از کارخانه های ایرانی بازدید و خرید می کنند.

این فعال اقتصادی سپس به تشریح سختی مبادلات ایران و عراق پرداخت و یکی از موانع اصلی در بازار عراق را بحث تسویه حساب خواند و اضافه کرد: با رایزنی های شرکت ما این مشکلات تا حد زیادی حل شده است.

وی بیان کرد: درحالی که بسیاری از کشورهای اروپا و آسیا با سه وچهار رایزن اقتصادی در عراق فعالیت می کنند، ایران با یک رایزن اقتصادی فعال است و همین اهمیت ندادن به مسائل اقتصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران تنها با یک رایزن اقتصادی در عراق فعالیت می کند

ایران تنها با یک رایزن اقتصادی در عراق فعالیت می کند