مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 15:552021-04-06فناوري

توضیح نهایی «ابر آروان» درباره حمله سایبری اخیر


26 اسفند 1399، زیرساخت رایانش ابری آروان (یکی از ده محصول این شرکت) در دیتاسنتر IR-THR-AT1 با حملات سایبری مواجه شد که هدف از آن ها تخریب و حذف اطلاعات مشتریان بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، روز سه شنبه 26 اسفند 1399، زیرساخت رایانش ابری آروان (یکی از ده محصول این شرکت) در دیتاسنتر  IR-THR-AT1 با حملات سایبری مواجه شد که هدف از آن ها تخریب و حذف اطلاعات مشتریان بود.

این حمله در حدود 16درصد از مشتریان غیررایگان ابر آروان را متاثر کرد.

 در این حمله، آن گروهی از مشتریان دچار مشکل اساسی شدند که از داده های خود نسخه پشتیبان نداشتند، یا معماری آن ها به شکل ابرزی (Cloud Native) نبود و به شکل Multi Availability Zone طراحی نشده بودند.

با آغاز آسیب رسانی به دیتای مشتریان، ابر آروان تمام دسترسی ها به این دیتاسنتر را قطع کرد تا از توسعه ی آسیب رسانی جلوگیری شود.

بلافاصله اینترنت و شبکه ی مدیریتی، هر دو به شکل کامل قطع و علاوه بر کارشناسان امنیتی، کارشناسان و اعضای تیم فنی به محل دیتاسنتر اعزام شدند تا بدون نیاز به دسترسی از راه دور -که ریسک گسترش یا تکرار حمله را افزایش می داد- به بررسی و حل موضوع بپردازند.

با توجه به نوع ذخیره سازی اطلاعات در رایانش ابری آروان، در این حمله هکر هیچ گونه دسترسی به دیتای مشتریان ابر آروان پیدا نکرد و تنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح نهایی «ابر آروان» درباره حمله سایبری اخیر

توضیح نهایی «ابر آروان» درباره حمله سایبری اخیر