مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 13:552021-04-06اقتصادي

مبارزه بیش از 12 هزار هکتار از مزارع غلات اراضی مشهد علیه علف های هرز


رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: مبارزه با علف های هرز در بیش از 12 هزار و 850 هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی مشهد، علی ممیزی اظهار کرد: مبارزه علیه علف های هرز پهن برگ و نازک برگ در بیش از 12 هزار و 850 هکتار از مزارع گندم و جو مشهد انجام شد که عدم انجام به موقع آن باعث بروز خسارت به کشاورزان می شود.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: وجود علف هرز در مزارع از عواملی است که در کاهش تولید بسیار مؤثر بوده و در صورت عدم شناسایی صحیح علف هرز قالب در مزارع و سم پاشی به موقع، کشاورزان دچار خسارت زیادی می شوند.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با آفت سن غلات نیز تصریح کرد: عدم مبارزه به موقع و اصولی علیه آفت سن در مزارع گندم و جو باعث وارد شدن خسارت جبران ناپذیر به مزارع کشاورزان می شود و در این خصوص لازم است نسبت به ردیابی و مبارزه با این آفت به صورت جدی اقدام شود.

ممیزی به برگزاری کلاس های آموزشی جهت بالا بردن سطح دانش و آگاهی کشاورزان و سمپاش داران اشاره کرد و افزود: طی ماه گذشته آموزش چهره به چهره برای کشاورزان همچون سنوات گذشته در دهستان ها و روستاهای توابع شهرستان انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه بیش از 12 هزار هکتار از مزارع غلات اراضی مشهد علیه علف های هرز

مبارزه بیش از 12 هزار هکتار از مزارع غلات اراضی مشهد علیه علف های هرز