مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 12:052021-04-06اقتصادي

توضیحات سازمان برنامه به اظهارت بروجردی درباره سند ایران و چین


سازمان برنامه و بودجه درباره اظهارات علاءالدین بروجردی در خصوص کارشکنی های دولت روحانی بر سر امضای سند همکاری ایران و چین توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش، دیپلماسی دولت تدبیر و امید را غربگرایانه خوانده و با تأکید بر اینکه نگرش این دولت نسبت به فعالیت های اقتصادی با چین و روسیه منفی است، روایتی از مذاکرات برای سرمایه گزاری 50 میلیارد یورویی با چین عنوان کرده است.

در این گفت وگو، بروجردی اظهار نظرهایی در خصوص کارشکنی امیر امینی معاون وزیر وقت راه و شهرسازی در عقد این قرارداد از جمله تعلل در امضا و ایراد بنی اسراییلی به تفاهم نامه مشترک ایران و چین بیان شده است.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، امیر امینی رییس امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین این سازمان و معاون اسبق وزیر راه، در پاسخ به موارد مطرح شده، جوابیه ای ارائه داده و نوشته است: طرف مقابل امضای تفاهم نامه (طرف چینی) مد نظر جناب آقای دکتر بروجردی یک گروه تازه شکل گرفته و فاقد هر گونه مدرک رسمی دال بر تأسیس و یا راه اندازی بود.

امضای تفاهم نامه طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، نیاز به اجازه رسمی از دولت دارد که این اجازه به اینجانب داده نشده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات سازمان برنامه به اظهارت بروجردی درباره سند ایران و چین

توضیحات سازمان برنامه به اظهارت بروجردی درباره سند ایران و چین