مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 12:052021-04-06سياسي

آغاز مذاکرات ایران و 1+4 در وین


نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه ایران و 1+4 بعد از حدودا یک سال به طور حضوری و رسمی در وین پایتخت اتریش آغاز به کار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ریاست هیات ایرانی را برعهده دارد.

عراقچی دوشنبه شب بعد از ورود به وین با رییس هیأت چین دیدار کرد.

هم چنین وی روز سه شنبه و پیش از شروع مذاکرات با رییس هیات روسیه و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و رییس کمیسیون مشترک دیدار کرد و آخرین ترتیبات اجرایی مربوط به برگزاری کمیسیون را مرور کردند.

آمریکا به طور رسمی در این نشست شرکت نمی کند چرا که این کشور به طور رسمی با امضای رییس جمهور وقت خود از برجام خارج شده است از این رو بازگشت آن به برجام و شرکت در نشست های برجام مستلزم ساز و کاری است که یکی از موضوعات در دستور نشست فعلی در وین همین موضوع است.

در عین حال بنا بر اعلام رسانه های آمریکایی و غربی، هیات آمریکایی به سرپرستی رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در وین به سر می برد و توسط هماهنگ کننده مذاکرات هسته ای در جریان نتایج و روند مذاکرات قرار می گیرد.

مقامات آمریکایی در چند هفته اخیر اظهارات و مواضعی منطقی تری نسبت به مواضع اولیه که در دولت جو بایدن اتخاذ شد، در پیش گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مذاکرات ایران و 1+4 در وین

آغاز مذاکرات ایران و 1+4 در وین