مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 11:002021-04-06اقتصادي

تدوین نقشه راه زیرساخت اندازه گیری پیشرفته برای هوشمندسازی انرژی


سند راهبردی نقشه راه زیرساخت اندازه گیری پیشرفته به عنوان پیش نیازی در هوشمند سازی صنعت آب و انرژی و مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا، توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تدوین سند راهبردی نقشه راه زیرساخت اندازه گیری پیشرفته به سفارش معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در گروه سکوهای فناوری اطلاعات پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT تعریف و تصویب شد.

پیاده سازی زیرساخت اندازه گیری پیشرفته در کشور برای رسیدن به راهکاری اجرایی و مورد توافق میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، نیرو و جهاد کشاورزی و به منظور افزایش بهره وری با استفاده از قابلیت های مدیریت هوشمند در صنعت آب و انرژی، تدوین شد.

بحران کمبود آب از یک سو و لزوم اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی از سوی دیگر، بسیاری از کشورها را به سوی بهره مندی از مزایای فناوری های نوینی همچون اینترنت اشیا در هوشمند سازی صنعت آب و انرژی و حرکت به سمت ایجاد شبکه های هوشمند با استفاده از زیرساخت اندازه گیری پیشرفته و کنتورهای هوشمند سوق داده است.

در ایران نیز مطابق بند و تبصره 18 قانون بودجه سال 1398، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شد با همکاری وزارتخانه های نفت، نیرو و جهاد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین نقشه راه زیرساخت اندازه گیری پیشرفته برای هوشمندسازی انرژی

تدوین نقشه راه زیرساخت اندازه گیری پیشرفته برای هوشمندسازی انرژی