مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 10:352021-04-06سياسي

دیوان عدالت اداری یکی از مهمترین نهادهای متضمن حقوق شهروندی است


رییس دیوان عدالت اداری این نهاد را به عنوان یکی از اصلی ترین مراجع نظارتی در راستای تضمین حقوق شهروندی در سال های اولیه بعد از انقلاب دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی رییس دیوان عدالت اداری، در اولین همایش حقوق شهروندی و انقلاب اسلامی، جایگاه حقوق بشر و شهروندی در اسلام را مهم و اساسی دانست و افزود: حکومت های اسلامی هم در سیره پیامبر اکرم (ص) مکلف به تکریم انسان و رعایت حقوق آنها بودند و در اسلام نیز شأن و کرامت انسانی همواره مورد تکریم می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به آیه 70 سوره اسرا (وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَی کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلً) به گرامی داشتن کرامت انسانی در آیات قرآن اشاره کرد و گفت: در صدر این آیه خداوند به صورت سر بسته می فرماید؛ ما انسان را گرامی داشتیم.

سوال این است که خداوند با چه چیزی و با چه موهبتی انسان را گرامی داشته است، که برای آن می توان مصادیق مختلفی را بیان کرد؛ از جمله اعطای قوه عقل و نطق، استعدادهای مختلف، آزادی اراده، اندام موزون و قامت راست، سلطه انسان بر تمام موجودات روی زمین، شناخت خداوند و قدرت بر اطاعت فرمان خدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان عدالت اداری یکی از مهمترین نهادهای متضمن حقوق شهروندی است

دیوان عدالت اداری یکی از مهمترین نهادهای متضمن حقوق شهروندی است