مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 07:252021-04-06اقتصادي

بیش از 93 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی کرمان اعطاء شد


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اعطای 93 میلیارد و540 میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در سال 99 خبر داد.

- ایسنا/کرمان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اعطای 93 میلیارد و540 میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در سال 99 خبر داد.

کاظم حسین زاده امروز 17 فروردین ماه اظهار کرد: سال گذشته با اعطای تسهیلات از محل مشاغل خانگی، روستایی و عشایری و همچنین معین های اقتصادی، برای 650 نفر شغل ایجاد شد که نسبت به سال 98، 108درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تسهیلات اعطا شده به تولیدکنندگانی بوده که نقش پشتیبان را در ایجاد مشاغل خانگی داشته اند، افزود: کارگاه هایی که به تولید صنایع دستی شاخص و بومی این استان نیز پرداخته اند از تسهیلات اعطا شده بهره مند شده اند.

حسین زاده بیان کرد: پته دوزی، گلیم بافی، چاقوسازی، شال بافی، حصیربافی، قلم زنی مس، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم بافی از جمله رشته های شاخص صنایع دستی استان کرمان محسوب می شود.

وی بیان کرد: استان کرمان دارای 70 هزار هنرمند و صنعتگر در 64 رشته صنایع دستی است که بیشتر آنها به صورت خانگی فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 93 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی کرمان اعطاء شد

بیش از 93 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی کرمان اعطاء شد