مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 04:302021-04-06اقتصادي

زمان صید پره در گیلان تمدید شد


زمان صید پره از 20 مهرماه آغاز شده و تا 15 فروردین سال بعد ادامه دارد که امسال این زمان تا 20 فروردین ماه تمدید شده است.

- ایسنا/گیلان مدیرکل شیلات گیلان گفت: زمان صید پره از 20 مهرماه آغاز شده و تا 15 فروردین سال بعد ادامه دارد که امسال این زمان تا 20 فروردین ماه تمدید شده است.

عظیم مدبری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: زمان صید پره از 20 مهرماه آغاز می شود و تا 15 فروردین سال بعد ادامه دارد که امسال این زمان تا 20 فروردین ماه تمدید شده است و صیادان می توانند طی این مدت فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این فصل صید حدود 1700 تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان گیلانی صید شده، گفت: ترکیب صید شامل ماهی سفید، کفال و کپور که حدود 98 درصد و سایرگونه ها حدود دو درصد را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه تعداد پره های فعال استان 49 پره هستند، تصریح کرد: تعداد صیادان استان در روش صید پره حدود 4000 نفر هستند که به صید پره جهت صید انواع ماهیان استخوانی فعالیت دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا صید پره یا تورگستر از قدیمی ترین روش های صید ماهیان استخوانی در حاشیه جنوبی دریای خزر است که قدمتی چندصدساله دارد.

در این روش یک سر تور ماهیگیری توسط قایق چوبی بزرگی در دریا به شکل حرف U گسترده می شود و سر انتهایی تور با فاصله حدوداً صد متری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان صید پره در گیلان تمدید شد

زمان صید پره در گیلان تمدید شد