مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 04:252021-04-06اقتصادي

فقر مراتع خراسان جنوبی در پی شرایط نامناسب بارندگی


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کشاورزان استان دامدار نیز هستند و امسال با فقر مراتع به دلیل شرایط نامناسب بارندگی مواجه هستیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمجتبی حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی کشت بهاره را انجام دهند.

وی افزود: در این فصل کشت گیاهان کم آب بر و مقاوم به شرایط اقلیمی استان پیش بینی می شود.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان داشت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی کشت دیم در استان توصیه نمی شود و پیش بینی می شود کشت دیم بهاره  امسال در استان کاهش یابد.

حسینی با بیان اینکه کشاورزان استان دامدار نیز هستند و امسال با فقر مراتع به دلیل شرایط نامناسب بارندگی مواجه هستیم، اضافه کرد: توصیه می شود کشاورزان نسبت به کشت محصولات علوفه ای اقدام کنند.

وی افزود: انواع محصولات کشت بهاره در خراسان جنوبی شامل سورگوم علوفه ای، سورگوم دانه ای، چغندر علوفه ای، چغندر قند، انواع سبزی و صیفی، ذرت و پنبه است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بر استفاده از بذور سازگار و اصلاح شده دارای بازده و عملکرد بالاتر تأکید کرد و افزود: معرفی ارقام پربازده و اصلاح شده از مهم ترین فاکتور های ارائ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقر مراتع خراسان جنوبی در پی شرایط نامناسب بارندگی

فقر مراتع خراسان جنوبی در پی شرایط نامناسب بارندگی