مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 04:102021-04-06پزشكي

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی به 3 بیمار در رفسنجان


مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: اهدای عضو یک نوجوان در این شهرستان که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود ، جان سه بیمار نیازمند را نجات داد.

زهرا عظیمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: رامین رضوانی نوجوان اهل رفسنجان بود که روز 14 فروردین بر اثر تصادف به بیمارستان ارجاع داده شد و در بخش آی سی یو 2 بستری شده بود که متاسفانه تلاش کادر درمانی نتوانست جان او را نجات یابد و مرگ مغزی این فرد اعلام شد.

عظیمی بیان کرد: عوامل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از خانواده این مرحوم جهت اهدای اعضای نوجوانشان رضایت گرفتند و آنها برای نجات جان سه بیمار نیازمند و جهت خشنودی و رضایت پروردگار به این کار خداپسندانه رضایت دادند.

وی ادامه داد: دوشنبه شب تیم برداشت اعضا از کرمان عازم بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان شد و 2 کلیه و کبد این مرحوم را برداشتند و جهت پیوند به بیماران نیازمند به شیراز منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: این دومین عمل برداشت اعضا در سال جدید است که جراح کبد و کلیه برای برداشت اعضا از کرمان دراتاق عمل بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) حاضر شد.

عظیمی گفت: با توجه به اینکه در استان کرمان گیرنده متناسب با عضوهای این اهدا کننده نوجوان وجود نداشت کبد و 2 کلیه به شیراز منتقل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی به 3 بیمار در رفسنجان

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی به 3 بیمار در رفسنجان