مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 03:552021-04-06پزشكي

روغن پشم گوسفند چه کاربردهایی دارد؟


رییس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در روغن پشم گوسفند اسیدهای چرب غیر اشباع به میزان زیادی وجود دارد، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در روغن پشم گوسفند اسیدهای چرب غیر اشباع به میزان زیادی وجود دارد، گفت: روغن لانولین بیشتر در صنایع لوازم آرایشی و تولید کرم کاربرد دارد.

مرتضی کرمی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه روغن پشم گوسفند (لانولین) روغن بسیار با کیفیتی است، اظهار کرد: این روغن بیشتر در کشورهای دارای گوسفند نژاد پشمی مانند نیوزلند و استرالیا استخراج می شود.

رییس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: روغن لانولین بیشتر در صنایع لوازم آرایشی و تولید کرم کاربرد دارد، مسلما در زمینه های دیگر نیز کارایی دارد اما تاکنون تحقیقی در حوزه های دیگر صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در روغن پشم گوسفند اسیدهای چرب غیر اشباع به میزان زیادی وجود دارد، گفت: این ترکیبات قابلیت نفوذ و ضریب جذب روغن را از طریق پوست افزایش داده، به همین دلیل سطح پوشش و جذب کرم به واسطه این روغن تسهیل شده و سبب می شود کرم به راحتی جذب پوست شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روغن پشم گوسفند چه کاربردهایی دارد؟

روغن پشم گوسفند چه کاربردهایی دارد؟