مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 03:152021-04-05اقتصادي

کنترل آفت انباری برنج با عصاره یک گیاه دارویی


محققان کشور در حوزه کنترل آفات گیاهی، پژوهشی را انجام داده اند که نتایج آن نشان می دهد استفاده از اسانس یک گیاه دارویی می تواند آفات انباری برنج را بدون آلوده کردن این محصول به انواع سموم شیمیایی کنترل کند.

- محققان کشور در حوزه کنترل آفات گیاهی، پژوهشی را انجام داده اند که نتایج آن نشان می دهد استفاده از اسانس یک گیاه دارویی می تواند آفات انباری برنج را بدون آلوده کردن این محصول به انواع سموم شیمیایی کنترل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سالانه مقادیر قابل توجهی از تولیدات کشاورزی به وسیله انواع آفات در انبارها از بین می رود و خسارت قابل توجهی به محصولات فوق که با صرف انرژی فراوانی تولید می شوند، وارد می آورد.

برای جلوگیری از این اتفاق یا کاهش شدت آن، معمولاً از روش های مختلفی سود برده می شود که در این میان، روش های شیمیایی علیرغم تمام مضراتی که برای انسان و محیط زیست دارند، کماکان نقش مهم و اصلی را بازی می کنند.

اما اخیراً بدین منظور استفاده از برخی مواد طبیعی نظیر اسانس گیاهان مختلف به عنوان جایگزین سموم شیمیایی در کنترل آفات مورد توجه قرار گرفته است و در این خصوص گیاهان مختلفی معرفی شده اند.

در این میان گیاهی با نام زربین وجود دارد که به دلیل وجود مواد مؤثره ضدآفت خود، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل آفت انباری برنج با عصاره یک گیاه دارویی

کنترل آفت انباری برنج با عصاره یک گیاه دارویی