مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 02:552021-04-05پزشكي

اختلالات روانی تا چه حد درمان پذیر هستند؟


متخصص بیماری های اعصاب و روان با بیان درمان اختلالات روانپزشکی به نوع بیماری و شدت آن و اولویت بیمار بستگی دارد گفت: اگر شخص به یک بیماری خفیف با علائم کنترل شده مبتلا باشد ممکن است روان درمانی کافی باشد.

- ایسنا/گیلان متخصص بیماری های اعصاب و روان با بیان درمان اختلالات روانپزشکی به نوع بیماری و شدت آن و اولویت بیمار بستگی دارد گفت: اگر شخص به یک بیماری خفیف با علائم کنترل شده مبتلا باشد ممکن است روان درمانی کافی باشد.

ولی در بیماری های شدید روانی اغلب یک رویکرد تیمی و ترکیبی از روان درمانی و دارودرمانی می تواند روند درمانی را کنترل کند.

دکتر عادله عیسی در گفت وگو با ایسنا گفت: هر نوع تغییری در ساختار یا کارکرد مغز می تواند باعث بیماری روانپزشکی شود و تغییرات بیوشیمیایی در سطح سلول های عصبی عامل اکثر اختلالات روانی شدید است.

وی با بیان اینکه ضایعات ساختمانی مغز به دلایل مختلف مانند عفونت، ضربه به سر، نرسیدن خون، خونریزی و تومور مغزی، مصرف حشیش و الکل، کمبود غذایی، صرع درمان نشده و بیماری های پیشرونده مغزی هم می توانند باعث اختلال روانی شوند گفت: در تعدادی از بیماری های روانی دیده می شود که افراد دیگری از فامیل بیمار به همان بیماری مبتلا می باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلالات روانی تا چه حد درمان پذیر هستند؟

اختلالات روانی تا چه حد درمان پذیر هستند؟